Pravilnik o reklamaciji internetske trgovine pabex.hr

 

1. Opće odredbe

1.1. Ovaj pravilnik o reklamacijama donesen je u skladu sa Zakonom br. 40/1964 Zb. Građanskog zakonika u važećoj verziji (dalje u tekstu „Građanski zakonik“), Zakonom br. 250/2007 Z. z. o zaštiti potrošača u važećoj verziji (dalje u tekstu „Zakon o zaštiti potrošača“), Zakonom br. 102/2014 Z. z. o zaštiti potrošača pri prodaji robe ili pružanju usluga na temelju ugovora sklopljenog na daljinu ili ugovora sklopljenog izvan poslovnih prostora Prodavatelja u važećoj verziji i Zakonom br. 22/2004 Z. z. o elektroničkoj trgovini u važećoj verziji. Pravilnik uređuje pravni odnos između Prodavatelja, koji je:

1.2. Prodavatelj je tvrtka

Tvrtka: E.K. Company s.r.o.
Sjedište: Rudohorská 32, Banská Bystrica 974 11, Slovačka Republika

Upisan u registar Okružnog suda Banská Bystrica, Odjel Sro, Uložak broj 39246/S
IČO: 53172264

DIČ: 2121292107

PDV ID: SK2121292107
Primatelj: E.K.Company s.r.o.
IBAN: BE45905061457789
BIC/SWIFT: TRWIBEB1XXX
Banka: Wise Europe SA/NV, Rue Du Trône 100, box 3, Brussels 1050

Prodavatelj je obveznik PDV-a (Poreza na dodanu vrijednost)

(dalje u tekstu „Prodavatelj”) i svake osobe koja je Kupac robe ili usluga koje nudi Prodavatelj na web stranici Prodavatelja, a koja nastupa u poziciji potrošača u smislu odredbi Općih uvjeta poslovanja objavljenih na web stranici Prodavatelja, ovog Pravilnika o reklamaciji i relevantnih zakona koji definiraju potrošača u skladu s važećim zakonodavstvom Republike Slovačke, posebno zakona: Zakon br. 102/2014 Z. z. o zaštiti potrošača pri prodaji robe ili pružanju usluga na temelju ugovora sklopljenog na daljinu ili ugovora sklopljenog izvan poslovnih prostora Prodavatelja u važećoj verziji, Zakona br. 250/2007 Z.z. o zaštiti potrošača s izmjenama i dopunama i Zakona br. 40/1964 Z.z. Građanskog zakonika u važećoj verziji.

1.3. E-mail kontakt i telefonski kontakt Prodavatelja su:

E-mail: pabex.slovakia@gmail.com

Tel. br.: +421 951 885 951

1.4. Adresa za slanje pismenih dokumenata, reklamacija, raskida ugovora i drugih zahtjeva je:

E.K. Company s.r.o., Rudohorská 32, 974 11 Banská Bystrica, Slovačka Republika

1.5. Ovaj Pravilnik o reklamaciji uređuje prava i obveze Kupca koji je potrošač pri ostvarivanju prava zbog nedostataka stvari (robe) ili usluga u smislu sklopljenog ugovora o kupoprodaji na daljinu s Prodavateljem putem internetske trgovine Prodavatelja pabex.hr

1.6. Kupac je svaka osoba (fizička ili pravna osoba) koja je sklopila ugovor o kupoprodaji s Prodavateljem putem web stranice Prodavatelja ili drugih komunikacijskih sredstava na daljinu.

1.7. Potrošač je Kupac koji je fizička osoba, a koji pri sklapanju ugovora o kupoprodaji putem web stranice Prodavatelja ne djeluje u okviru svoje poslovne djelatnosti.

1.8. Ovim Pravilnikom o reklamaciji uređuju se pravni odnosi između Kupaca koji su potrošači i Prodavatelja. S izuzetkom navedenim u točki 4.12. ovog Pravilnika o reklamaciji (Izjava Prodavatelja o jamstvenom roku u slučaju kada Kupac ne nastupa u ulozi potrošača).

1.9. Proizvodi (dalje u tekstu „Stvari“) su roba, usluge koje su namijenjene prodaji i istovremeno su objavljene na web stranici Prodavatelja.

1.10. Pojam Roba uključuje i elektronički sadržaj koji nije isporučen na materijalnom mediju.

2. Upućivanja

2.1. Na odnose odgovornosti Prodavatelja za nedostatke robe ili usluga (kao i druge pravne odnose koji mogu proizaći iz ugovornog odnosa) s fizičkim osobama koje prilikom sklapanja ugovora o kupoprodaji ne djeluju u okviru predmeta svoje poslovne djelatnosti (potrošačima), primjenjuju se, osim općih odredbi Zakona br. 40/1964 Zb. Građanski zakonik s izmjenama i dopunama, i posebni propisi, posebno Zakon br. 102/2014 Z. z. o zaštiti potrošača pri prodaji robe ili pružanju usluga na temelju ugovora sklopljenog na daljinu ili ugovora sklopljenog izvan poslovnih prostora Prodavatelja i Zakon br. 250/2007 Z.z. o zaštiti potrošača.

2.2. Pravne odnose koji proizlaze iz ostvarivanja prava iz odgovornosti za nedostatke između Prodavatelja i Kupca koji je pravna osoba ili fizička osoba poduzetnik, koji djeluje u okviru svoje poslovne djelatnosti /osobe koje nisu u ulozi potrošača/ uređuje Zakon br. 513/1991 Zb. Trgovački zakonik u važećoj verziji. S izuzetkom navedenim u točki 4.12. ovog Pravilnika o reklamaciji (Izjava Prodavatelja o jamstvenom roku u slučaju kada Kupac ne nastupa u ulozi potrošača).

2.3. U skladu s §3, st. 1, toč. n), Zakona br. 102/2014 Z.z. Prodavatelj obavještava potrošača da ne postoje posebni odgovarajući kodeksi ponašanja na koje se prodavatelj obvezao pridržavati, pri čemu se kodeksom ponašanja podrazumijeva dogovor ili skup pravila koji definiraju ponašanje prodavatelja, koji se obvezao pridržavati tog kodeksa ponašanja u odnosu na jednu ili više posebnih poslovnih praksi ili poslovnih sektora, ako oni nisu propisani zakonom, ili drugim pravnim propisom ili mjerom tijela javne vlasti), koje se prodavatelj obvezao poštovati, te način na koji se potrošač može upoznati s njima ili dobiti njihov sadržaj.

3. Odgovornost Prodavatelja za nedostatke proizvoda (robe i usluga)

3.1. Prodavatelj je dužan isporučiti stvar (robu) ili uslugu u skladu s ugovorom o kupnji, tj. u traženoj kvaliteti, količini i bez nedostataka (stvarnih, pravnih).

3.2. Prodavatelj odgovara za nedostatke koje prodana stvar ili usluga ima prilikom preuzimanja od strane Kupca. Ako se ne radi o korištenim stvarima, Prodavatelj odgovara za nedostatke koji se pojave nakon preuzimanja stvari unutar jamstvenog roka (garancija). Prodavatelj preporučuje Kupcu da nedostatke robe ili usluga prijavi Prodavatelju bez nepotrebnog odlaganja. Kod korištenih stvari, Prodavatelj ne odgovara za nedostatke nastale njihovom uporabom ili trošenjem. Kod stvari prodanih po nižoj cijeni, Prodavatelj ne odgovara za nedostatak zbog kojeg je dogovorena niža cijena.

3.3. Kupac ima pravo pregledati prodanu stvar ili uslugu prije preuzimanja.

4. Jamstveni rok

4.1. Jamstveni rok je 24 mjeseca. Jamstveni rok za korištenu stvar je 12 mjeseci. Jamstveni rokovi počinju teći od dana preuzimanja stvari ili usluge od strane Kupca.

4.2. Ako se ne radi o stvarima koje se brzo kvare ili o korištenim stvarima, Prodavatelj odgovara za nedostatke koji se pojave nakon preuzimanja stvari unutar jamstvenog roka (garancija). Jamstveni rok je 24 mjeseca. Ako je na prodanoj stvari, njezinoj ambalaži ili priloženim uputama naznačen rok uporabe, jamstveni rok ne završava prije isteka tog roka.

4.3. Ako se radi o korištenoj stvari, Kupac i Prodavatelj mogu se dogovoriti i o kraćem jamstvenom roku, ali ne kraćem od 12 mjeseci.

4.4. Za stvari koje su namijenjene za dulju uporabu, posebni propisi određuju jamstveni rok dulji od 24 mjeseca. Jamstveni rok duži od 24 mjeseca može se odnositi samo na određeni dio stvari.

4.5. Na zahtjev Kupca, Prodavatelj je dužan izdati jamstvo u pisanom obliku (jamstveni list). Ako priroda stvari to omogućuje, umjesto jamstvenog lista dovoljan je račun o kupnji.

4.6. Izjavom u jamstvenom listu izdanom Kupcu ili u reklami, Prodavatelj može pružiti jamstvo koje premašuje opseg jamstva utvrđenog ovim zakonom. U jamstvenom listu Prodavatelj određuje uvjete i opseg tog jamstva.

4.7. Jamstveni rokovi počinju teći od dana preuzimanja stvari od strane Kupca. Ako kupljenu stvar treba staviti u pogon drugi poduzetnik osim Prodavatelja, jamstveni rok počinje teći od dana stavljanja stvari u pogon, pod uvjetom da je Kupac naručio stavljanje u pogon najkasnije tri tjedna od preuzimanja stvari i da je pravovremeno pružio potrebnu suradnju za izvršenje usluge.

4.8. Ako dođe do zamjene za novu stvar, jamstveni rok počinje ponovno teći od dana preuzimanja nove stvari.

4.9. Ako dođe do zamjene dijela nove stvari, gdje to priroda stvari dopušta, jamstveni rok za taj dio počinje ponovno teći od dana preuzimanja nove stvari. Isto vrijedi ako dođe do zamjene dijela stvari za koji je dano jamstvo.

4.10. Prava iz odgovornosti za nedostatke stvari za koje vrijedi jamstveni rok prestaju vrijediti ako nisu ostvarena unutar jamstvenog roka.

4.11. Jamstveni rok se produžuje za vrijeme dok je roba bila na reklamaciji. Prava iz odgovornosti za nedostatke robe za koje vrijedi jamstveni rok prestaju vrijediti ako nisu ostvarena unutar jamstvenog roka.

4.12. U skladu s § 429, st. 2 Zakona br. 513/1991 Zb. Trgovačkog zakonika u važećoj verziji, Prodavatelj izjavljuje da u slučaju trajanja jamstvenog roka u poslovnim odnosima između Prodavatelja i Kupca koji ne djeluje u ulozi potrošača, Prodavatelj preuzima jamstvo za kvalitetu robe i usluga u trajanju od 12 mjeseci.

Jamstveni rok počinje teći prema odredbi članka IV, točke 4.1. ovog Pravilnika o reklamaciji.

5. Postupak ostvarivanja prava iz odgovornosti za nedostatke (Reklamacija)

 5.1. Kupac ima pravo ostvariti prava iz odgovornosti za nedostatke stvari, robe ili usluge na adresi: E.K. Company s.r.o., Rudohorská 32, 974 11 Banská Bystrica, Slovačka Republika

Kupac uvijek može iskoristiti pravo na reklamaciju osobno u bilo kojoj poslovnici Prodavatelja, u kojoj je moguće prihvatiti reklamaciju s obzirom na prirodu stvari, ili u sjedištu Prodavatelja, ili putem trećih osoba, npr. transportnih tvrtki, dostavnih tvrtki, Hrvatske pošte itd. Prodavatelj preporučuje Kupcima da koriste Reklamacijski obrazac za podnošenje reklamacije. Navedeni obrazac je slobodno dostupan na web stranici Prodavatelja.

Prilikom reklamacije, Prodavatelj preporučuje Kupcu da priloži račun, jamstveni list ili drugi dokument koji dokazuje kupnju reklamirane robe ili usluge kod Prodavatelja. Kupcu se preporučuje da prilikom podnošenja reklamacije opiše nedostatak robe ili usluge.

Kupac uvijek može ostvariti pravo podnošenja reklamacije osobno u bilo kojoj poslovnici Prodavatelja, u kojoj je prihvaćanje reklamacije moguće s obzirom na prirodu stvari, ili u sjedištu Prodavatelja, ili putem trećih strana, npr. prijevozne tvrtke, dostavne tvrtke, Hrvatska pošta i dr. Prodavatelj preporučuje Kupcima da koriste Reklamacijski obrazac za podnošenje reklamacije. Navedeni obrazac je slobodno dostupan na web stranici Prodavatelja.

Prilikom reklamacije Prodavatelj preporučuje Kupcu da priloži račun, jamstveni list ili drugi dokument koji dokazuje kupnju reklamirane robe ili usluge kod Prodavatelja. Prodavatelj također preporučuje da Kupac opiše nedostatak robe ili usluge prilikom podnošenja reklamacije.

5.1.1. U slučaju da Kupac reklamira robu ili uslugu na drugi način osim osobno, Prodavatelj preporučuje Kupcu da pošalje robu zajedno s detaljnim opisom nedostatka robe i dokumentom koji dokazuje kupnju robe od Prodavatelja (npr. račun, faktura, jamstveni list) radi ubrzanja procesa reklamacije.

5.1.2. Preporučujemo da se roba u slučaju reklamacije šalje preporučenom poštom. Prodavatelj preporučuje da se roba ne šalje pouzećem, jer neće biti preuzeta od strane Prodavatelja.

5.1.3. Prodavatelj je dužan izdati potvrdu o podnošenju reklamacije potrošaču. Ako je reklamacija podnesena putem sredstava komunikacije na daljinu, Prodavatelj je dužan odmah dostaviti potvrdu o podnošenju reklamacije potrošaču; ako to nije moguće, mora se dostaviti bez nepotrebnog odlaganja, najkasnije uz dokument o rješavanju reklamacije; potvrda o podnošenju reklamacije ne mora se dostavljati ako potrošač može dokazati podnošenje reklamacije na drugi način.

5.1.4. Prodavatelj je dužan izdati pisani dokument o rješavanju reklamacije najkasnije u roku od 30 dana od dana podnošenja reklamacije, najkasnije zajedno s dokumentom o rješavanju reklamacije, ako je rok za rješavanje počeo teći od dana preuzimanja predmeta reklamacije od strane Prodavatelja.

5.2. Rješavanjem reklamacije ne dira se pravo potrošača na naknadu štete prema posebnom propisu.

5.3. Prodavatelj je dužan odrediti način rješavanja reklamacije prema članku 2. toč. m) Zakona br. 250/2007 Z.z. u važećoj verziji (pod rješavanjem reklamacije podrazumijeva se završetak reklamacijskog postupka predajom popravljene robe, zamjenom robe, vraćanjem kupoprodajne cijene robe, isplatom odgovarajućeg popusta s cijene robe, pisanim pozivom za preuzimanje ispunjenja ili njezinim opravdanim odbijanjem) odmah, u složenim slučajevima najkasnije u roku od 3 radna dana od dana podnošenja reklamacije, u opravdanim slučajevima, posebno ako je potrebno složeno tehničko vrednovanje stanja proizvoda ili usluge, najkasnije do 30 dana od dana podnošenja reklamacije. Nakon utvrđivanja načina rješavanja reklamacije, reklamacija se rješava odmah, a u opravdanim slučajevima može se riješiti i kasnije; međutim, rješavanje reklamacije ne smije trajati dulje od 30 dana od dana podnošenja reklamacije. Ako dođe do preuzimanja predmeta reklamacije od strane Prodavatelja na kasniji dan od dana podnošenja reklamacije, rokovi za rješavanje reklamacije prema ovom odlomku počinju teći od dana preuzimanja predmeta reklamacije od strane Prodavatelja; najkasnije, međutim, od trenutka kada Prodavatelj onemogući ili spriječi preuzimanje predmeta reklamacije. Nakon isteka roka za rješavanje reklamacije, potrošač ima pravo odustati od ugovora ili ima pravo na zamjenu proizvoda (predmeta reklamacije) za novi proizvod.

5.4. Ako je potrošač podnio reklamaciju proizvoda u prvih 12 mjeseci od kupnje, Prodavatelj može riješiti reklamaciju odbijanjem samo na temelju stručnog pregleda; bez obzira na rezultat stručnog pregleda, ne može se zahtijevati od potrošača plaćanje troškova stručnog pregleda niti bilo kojih drugih troškova povezanih sa stručnim pregledom. Prodavatelj je dužan potrošaču dostaviti kopiju stručnog pregleda koji opravdava odbijanje reklamacije najkasnije 14 dana od dana rješavanja reklamacije.

5.5. Ako je potrošač podnio reklamaciju proizvoda nakon 12 mjeseci od kupnje, a Prodavatelj ju je odbio, osoba koja je riješila reklamaciju dužna je u dokumentu o rješavanju reklamacije navesti kome potrošač može poslati proizvod na stručni pregled. Ako je proizvod poslan na stručni pregled određenoj osobi, troškove stručnog pregleda, kao i sve druge povezane nužne troškove snosi Prodavatelj bez obzira na rezultat stručnog pregleda. Ako potrošač stručnim pregledom dokaže odgovornost Prodavatelja za nedostatak, može podnijeti reklamaciju ponovno; tijekom provedbe stručnog pregleda, jamstveni rok ne teče. Prodavatelj je dužan potrošaču nadoknaditi sve troškove stručnog pregleda, kao i sve s tim povezane nužne troškove, najkasnije 14 dana od dana ponovnog podnošenja reklamacije. Ponovno podnesenu reklamaciju ne može se odbiti.

5.6. Potrošač ima pravo na povrat nužnih troškova (posebno poštarine plaćene prilikom slanja reklamirane robe), koji su mu nastali u vezi s ostvarivanjem opravdanih prava iz odgovornosti za nedostatke robe i usluga. U slučaju odustajanja od ugovora zbog nedostatka stvari ili usluge, potrošač također ima pravo na povrat troškova povezanih s ovim odustajanjem.

5.7. Bitni elementi stručnog pregleda u smislu točke 5.4 ovog članka:

Stručni pregled mora sadržavati:

  1. a) identifikaciju osobe koja provodi stručni pregled,
  2. b) točnu identifikaciju pregledanog proizvoda,
  3. c) opis stanja proizvoda,
  4. d) rezultat pregleda,
  5. e) datum izrade stručnog pregleda.

5.8. Ako to priroda proizvoda dopušta, potrošač će predati proizvod Prodavatelju (određenoj osobi) prilikom podnošenja reklamacije. Ako priroda proizvoda ne dopušta dostavu proizvoda Prodavatelju (određenoj osobi), potrošač može prilikom podnošenja reklamacije zatražiti uklanjanje nedostatka na mjestu gdje se proizvod nalazi ili dogovoriti način prijevoza proizvoda s Prodavateljem (određenom osobom).

5.9. Vrijeme od podnošenja prava iz odgovornosti za nedostatke do vremena kada je Kupac bio dužan preuzeti stvar nakon završetka popravka ne računa se u jamstveni rok. Prodavatelj je dužan izdati Kupcu potvrdu o tome kada je pravo podneseno, kao i o izvršenju popravka i o trajanju popravka.

6. Prava Kupca prilikom ostvarivanja prava iz odgovornosti za nedostatke

6.1. Ako se radi o nedostatku koji se može otkloniti, Kupac ima pravo da bude besplatno, pravodobno i ispravno otklonjen. Prodavatelj je dužan ukloniti nedostatak bez nepotrebnog odgađanja.

6.2. Kupac može umjesto otklanjanja nedostatka zahtijevati zamjenu stvari, ili ako se nedostatak odnosi samo na dio stvari, zamjenu dijela, pod uvjetom da Prodavatelju ne nastanu nerazmjerni troškovi s obzirom na cijenu robe ili ozbiljnost nedostatka.

6.3. Prodavatelj uvijek može umjesto uklanjanja nedostatka zamijeniti neispravnu stvar bez nedostatka, ako to ne prouzroči Kupcu značajne poteškoće.

6.4. Ako se radi o nedostatku koji se ne može otkloniti i koji onemogućava pravilnu upotrebu stvari kao stvari bez nedostatka, Kupac ima pravo na zamjenu stvari ili pravo na odustajanje od ugovora. Ista prava pripadaju Kupcu ako se radi o uklonjivim nedostacima, ali Kupac ne može pravilno koristiti stvar zbog ponovnog pojavljivanja nedostatka nakon popravka ili zbog većeg broja nedostataka.

6.5. Ako se radi o drugim neotklonjivim nedostacima, Kupac ima pravo na odgovarajući popust s cijene stvari.

7. Završne odredbe

7.1. Ovaj Pravilnik o reklamaciji čini neodvojivi dio Općih uvjeta poslovanja i Pravila i uputa o zaštiti osobnih podataka ove web stranice. Dokumenti – Opći uvjeti poslovanja i Pravila i upute o zaštiti osobnih podataka ove web stranice objavljeni su na domeni web stranice Prodavatelja.

7.2. U slučaju promjene Pravilnika o reklamaciji, odnos između Kupca i Prodavatelja uređuje se prema Pravilniku o reklamaciji koji je bio važeći i učinkovit u trenutku sklapanja Kupoprodajnog ugovora, sve do njegovog prestanka.

7.3. Ovaj Pravilnik o reklamaciji je važeći i učinkovit trenutkom objavljivanja na web stranici Prodavatelja dana 03.02.2022

Vytvořil Shoptet | Design Shoptak.cz